Mina Självklarheter, En Annans Död

Alla inlägg under juni 2009

Av Annica - 30 juni 2009 21:55

Ja visst var det kul! Vi badade och åkte rushkanoroch så. Men det var något som fattades, jag kan tyvärr inte sätta fingret på vad...

   Det var ganska många killar (även tjejer) efter som det är storsjökuppen! Det skulle man verkligen vara med på, är säker jätte roligt! Men jag spelar ju inte fotboll.


Nu måste jag se klart "Morden i midsomer" 


      Kram Annica 


Av Annica - 28 juni 2009 12:36

Jag ska inte bada imorgon utan på tisdag. För Linnk skulle jobba. Dom kommer alltid på något så att det inte går. haha skulle inte förvåna mig om hon ringde och sa att det inte går då heller!


Idag ska pappa åka hem till ånge :( Jag och Mamma ska stanna till Onsdag :D

Jag får hoppas att pappa inte tar med datorn men det tror jag inte att han kommer göra...


Nu ska jag gå ut i fin vädret och se vad som ska göras :D


    Kram Annica

Av Annica - 25 juni 2009 20:05

Idag har jag fortsatt jobba. Först klyvde jag typ klart veden (några stora kvar som pappa ska ta med den stora klyven) Jag diskade frukosten. Och efter det så började jag hjälpa pappa. Med att gräva och gräva och svettas! Det har varit 25'c i skuggan. Jag har gått i bikini och satte efter ett tag på mig en tunn skjorta. Jag hoppas att mina ben har fått lite färg iaf. Även fast dom alltid är så sega på det! Vi ska ju som sagt bygga ut en utbyggnad och vi gräver för att vi ska göra om grunden på det gamla huset och kunna göra en ny. Vi har hittat 4 skit stora stenar!!! Som vi knappt fick upp. Pappa tog traktorn och drog upp den största. Dom andra ligger kvar men är lösa. Vi tänkte lägga den stora stenen som en bra  grund sten i kanten för den var rätt "rektangulär". Men då när vi rev en del av den gamla grunden så hittade vi en ÄNNU större sten som vi knappast kommer att få bort så den får ligga kvar!


Jag mamma och pappa har också varit ute på en joggingrunda "Fjäl rundan" som jag kallar den. Jag tror pappa ville kolla hur "bra" jag och mamma var så han drog upp en * tempo! Som egentligen var för snabbt för både mamma och mig. Men vi kämpa på och på slutet på våran 50m uppfart la jag på en liten spurt och kom förvånansvärt för bi pappa men han tog nog inte i. Haha.

Efter en sådan dag sover man hårt!


Vi har också fyllt våran pool med vatten. Som min händiga pappa har byggt/svetsat ihop! Den är rätt stor för att vara en relaxpool (Alltså man kan inte simma såklart!) Enda nackdelen är att den tar en dag att fylla och en dag att värma upp det är ca 33'c i den nu! :D Ska bli härligt att bada!


 

På måndag ska jag till Östersunds badhus med mina kompisar! :D Jag vet inte när Linn kommer hem från Grekland men jag tror inte hon hinner till måndag.


      Kram Annica

Av Annica - 23 juni 2009 18:39

Ja, Faktiskt! för mig är det det! Här behöver man inte göra något om man vill bara tänka eller jobba med ven, huset, polen och en massa andra saker om man vill. Man kan ut och träna när man vill. Det är inte så långt till Lit och östersund. För mig låter det underbart och det är så vakert här. Men alla vill ju spendera semester på olika sätt.


 

Idag har jag:

BACKAT in fyrhjulingen och kört upp ved. ( Vi har en liten vagn som är as svår att backa med!) ca 1h

Klyft ved ca 2h

Diskat ca 30min

Vilat!!!


och ska ut och klyva lite till :D


Igår var jag ute på värdens härligaste jogging tur! Jag joggade själv och då passa tempot mig bättre för jag är lite segstartad. Så när jag joggar med pappa går det lite för fort i början så jag orkar inte helt. (Eller blir i.af helt slut!)

Jag joggade ut till vägen där man svänger in till Fjäl, det är ca 1mil fram och tillbaka xD


Mamma ska ut nu men jag står över idag för jag var ju ute i förgår också!


Vi ska bygga en utbyggnad på torpet här och vi ska få borrat vatten och avlopp! Till toa!!!!!!


Nu ska jag gå ut och sola eller klyva får se.


Du får läsa, Monica, om du vill.


   Kram Annica

Av Annica - 20 juni 2009 11:48

Hej, nu ska jag försöka förklara hur jag tänkte när jag skrev överskriften, för den har en tydlig bak tanke som är självklar för mig och snart för dig med.


Ett bra exempel är vatten. Vatten tar jag förgivet, jag tar förgivet att det smakar bra och är rent. Men i fattigare länder där det inte finns. Dör många av vatten förgiftning. Och andra sjukdomar som det finns botemedel och operationer emot men som dom kanske inte har råd med. Och som i Kina jobbar många barn och unga för att ha råd att försörja sin familj, något som inte jag ens behöver tänka på. Och sakerna som dom gör, köper jag jätte billigt Och kanske inte familjen klarar sig på den lilla lönen. Jag vill inte att mina självklarheter ska vara någon annans död. Men vad kan jag själ göra åt den saken? Många måste samarbeta för att få det bättre i några delar av värden. I många delar av värden.


      -Annica



Av Annica - 19 juni 2009 11:15

Snälla, jag ber er som läser att kommentera! Jag ser att det är några som gör det :D och det är jag jätte glad över!


Jag har haft en härlig midsommar, med varken sol eller regn! (inte så mycket regn i.af!)

Igår gjorde jag, min syster och mina kusiner en skit snygg midsommarstång!

Kan lägga in en bild senare om jag får tid.

Vi slog dom vuxna i kubb!!! Det var jätte kul! Men det var en jämn match. Vi spelade också "absolut överens eller som hund och katt" och "med andra ord" Värdens roligasrte sällskapspel. Tyvärr van jag ingen gång :( Men det var jätte kul endå :D Men man får ju tåla att göra bort sig totalt om man inte kan något eller läser fel.


Jag väntar på ditt inlägg Linn!


    Kram Annica Gladmidsommar!

Av Annica - 18 juni 2009 10:11

Jag vet att

det inte är

meningen att det

ska bli vi

ändå kan jag inte

få bort

ditt anskite ur mitt huvud.

Jag vet att

det aldrig

kommer bli ett

vi.

Ändå förtsätter jag

kan inte sluta

vill inte sluta.

Ljudet är öron berövande

om man kan höra det.

Jag skriker

men ingen

hör mig

ingen

ser mig.

Ingen ser det plågade ansiktet

av saknan

och längtan.

Till något som är så långt borta.

Känner du?

Smärtan?

Det dunkar på vänster sida,

det är en skärande smärta.

En saknan, en längtan.

Till något,

till

dig.

Av Annica - 17 juni 2009 11:26

Rektorns tal fastnade! Från skol avslutningen, om att våga drömma, vi har alla möjligheter, ta chansen, förverkliga dem!


Min dröm är OS, jag har inte sagt det till någon för min dröm är orealistisk. Jag kommer från en liten by och har ingen tränare, jag är inte speciellt duktig, jag skulle behöva träna mer och träna snu och spu mera. Det är inte säker att jag kommer in på friidrotts gymnasiet. Men det är fortfarande min dröm! OS i friidrott!

   Och jag tänker fortsätta drömma och jag hoppas att min dröm ska bli min verklighet!


      -Annica

Presentation


Tjena, Annica här :D
Här kan du läsa om min vardag, noveller jag skrivit och dikter. Enjoy

Omröstning

Vad skulle du klara dig utan?
 Bil
 Dator
 Mobil
 Tv
 Lampor
 Rent vatten
 Halva din mat konsiumtion
 Frihet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards