Mina Självklarheter, En Annans Död

Alla inlägg under januari 2009

Av Annica - 26 januari 2009 22:28

Idag har jag; Sovit!!! Gjort pankakor till frukost, diskat, skotat, dammsugit, åkt skidor, varit på orkestern och tittat på TV. Har också börjat på min uppsats om matspjälkningen lite :S Har läst lite om det på skolarbete.se eller vad sidan heter. Det är nog värdens bästa sida om man ska plugga eller så det är jätte många som har laggt ut skit bra uppsatser och andra skolarbeten där man kan hitta vad som helst. Aja godnatt, mamma tjatar :S


Ja här nedan för är efterrätten jag gjorde igår, den kanske inte ser så god ut men det var den!!! Sp chokladen xD



Av Annica - 25 januari 2009 20:00

Jag är ledig imorgon eller jag har nån slags friluftsdag i hemmet, men jag ska nog bara göra NO läxan för jag har just städat rummet och pala städa nere i huset!? Men SÅ jävla skönt att slippa kliva upp!!! Få sova hur länge man vill och sedan ha hela huset för sig själv, det lär nog bli hög musik och softa i sängen eller framför datorn/TVn! xD Jag kanske ska skriva om får någon inspiration också kan jag ut och träna, skidor. Gud, vilken härlig dag jag ska ha!


Jag har just kommit hem efter en Taizémässa. Som var obligatoriskt för alla konfermander. Fast det var bara några som var där knappt hälften. Vi sjöng typ hela tiden och efteråt fick vi morot och gurkstavar, chips, vindruvor, ost, kexs och dipp det var hur gott som helst.


Och jag har gjort en efterrätt som vi ska äta när mamma kommer hem från sin promenad. Chokladägg med apelsin och citrussallad! Visst låter det gott!!!! Jag kan ta en bild sen och lägga in så får ni se hur det ser ut! Jag har smakat smeten och den var juvlig!



Av Annica - 21 januari 2009 13:52

Ja idag är det nästan en helt vanlig onsdag men inte riktigt för jag är ju hemma. Våran musiklärare är på utbildning och därför så fick vi ledigt idag från musiken som var sista timmen! Gud vad härligt men... Jag har ju konfa :( kl 3 så jag måste tillbax. Aja, just nu sitter jag vid (Elins) dator. Det får jag nog egentligen inte men va fan orka. Jag är ju ändå bara inne på gäst kontot. Så spela roll? 


Jag lyssnar också på musik och har dansat lite i min ensamhet, men dansa är alltid lika kul. ( inte om någon kollar snett och höjer ögonbryna men orka bry sig?) 


Igår nej i måndags dog en person i mitt hjärt :/ Mer kan jag inte skriva om saken för vem vet vem som kommer läsa detta?


Bye, kram Annica

Av Annica - 7 januari 2009 19:20

Det var så länge sedan jag skrev nu och jag skrev ju nästan ingenting i december. Hum få se vad som hänt, Jag åkte och shoppade med LinnN för ganska länge sedan, nästan direkt efter jag kommit hem från Hallen. Jag köpte en svart huvtröja bla. Sen firade jag nyår med Mamma och Pappa, Vi gjorde en tre rätters middag och jag gjorde efterrätten en ost kaka med choklad. Den vart as god. Till förrätt var det en liten sallad med räkor och en bröd skiva och varmrätten var kött och ungstekt potatis och grönsaker. Tror det var lövbiff men är inte säker.


Sen har jag åkt mycket skidor, Både klassisk stil och skate. När jag åkte klassiskt åkte jag med mamma gulaspåret som är ca 9km. Och fri still åker jag i elljusspåret. Jag har åkte 2.5km idag för jag trodde jag skulle på pump på kvällen men jag hade kollat fel så det är pump imorgon istället. Men det var en som var ute och gick med hundarna i elljusspåret, Fan vad jag blir arg på dom som går där! Det står till och med en skyllt, Endast skidåkning i elljusspåret på vintern. Något typ och att promenerar ska gå på andra upplysta ställen som tex gator och sånt. Man förstör spåret om man går där och en del tänker inte på att det finns dom som sketar och tror att bara för att det inte är draget ett klassiskt spår så är det okej att gå där! Aja nu ska jag sluta klaga!


I måndags var jag med LinnK, Johanna och Sandra och tittade på film på kvällen. Vi hade en äkta tjejkväll! Efter vi kollat klart på filmen "Ali G, Indahouse". Spelade vi "Jag har aldrig", Skit kul men vi ska spela det om något år så kanske det blir lite roligare.


Shit imorgon så börjar skolan! Och då måste jag kliva upp kl 6 på morgonen, Hela jullovet är slut :'( Och första timmen är matte, Vi ska inte ens prata första timmen eller göra något annat. Bara börja på en gång.


Men jag har lite saker att se fram emot, först helgen med LinnN, inte den här men det efter den här, ska jag och LinnN till östersund och bla shoppa gå på badhuset och kanske gå på bio, Det kommer bli skit kul.

Och sen har jag två discon som jag ska på i sommar som jag har bestämt, Det kommer också att bli så kul. Och det kommer säkert fler filmkvällar med tjejerna.


Kram

Av Annica - 1 januari 2009 14:23

Nyårs löfte att inte vara rädd!

Presentation


Tjena, Annica här :D
Här kan du läsa om min vardag, noveller jag skrivit och dikter. Enjoy

Omröstning

Vad skulle du klara dig utan?
 Bil
 Dator
 Mobil
 Tv
 Lampor
 Rent vatten
 Halva din mat konsiumtion
 Frihet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards