Mina Självklarheter, En Annans Död

Alla inlägg under november 2009

Av Annica - 27 november 2009 15:24

Har varit en bra dag idag och jag känner mig ganska glad :D Hade kunnat vara bättre men man får nöja sig med en hyvsad dag ibland och det är bättre än en dålig, såklart, men som sakt jag känner mig glad, det var allt jag ville säga.


         Kram Annica    

Av Annica - 24 november 2009 20:11

Jag var modell och hon tog bilderna


 



  





Vi hade ett mörkt tema...


Vi skulle göra en reklam bild på bilden på skolan och jag tänkte först att jag skulle ta min syrra som inspiration för hon vill bli psykolog och jag tänkte då att hon skulle hjälpa "mig" som i reklamen mår dåligt. Men planerna ändrades men tycker bilderna är bra ändå så lägger ut två.

:D

:(

Av Annica - 24 november 2009 17:19

Det är tråkigt att det inte är någon som kommenterar men jag antar att min blogg inte är så känd. Men jag ser att det är folk som läser. Fast ni kanske inte tycker jag bloggar om något sp.


Aja, nu ska jag på träning, core :D As härligt kommer det bli! Måste byta om nu


            Kram Annica Har'e bäst!

Av Annica - 23 november 2009 17:11

Det har varit en kort dag, eller det har känts som om det varit en kort dag. Ingenting speciellt har hänt. Jag har varit väldigt trött så jag far flummat ganska mycke idag. Ska nog ut och träna ändå men måste vänta för jag har just ätit. Ska gå upp på rumet och läsa lite och kanske sätta på lite musik. Jo föresten Jag och Linn har redovisat om Michael Jackson idag. Det gick sådär.


Internät segar jätte mycket så jag tar och avslutar nu.


Bye Annica kram

Aha

Av Annica - 22 november 2009 21:44

Tog vaccinet i fredags och har varit lite hängig och matt efter den. Tror jag haft feber också fast har inte orkat kollat upp det.  Men känner mig rätt bra nu.


Jag åkte till Storhogna i Lördags och har hjälpt pappa och mamma att isolera och sätta vindpap. I våran fina förstuga. Har inte åkt nå skidor eftersom jag känt mig lite dålig. Immunförsvaret jobbar ju med vaccinet. Så ju mer reaktion man får på sprutan ju bättre var det att man tog den. För då hade man blivit sjukare om man fått influensan. Men är ju inge kul om man känner sig i form och så tar man spruta och blir sjuk... Men det går ju över. Om man skulle fått influensan hade man gått och hostat i veckor efter.


Ska gå och läsa min bok nu! Den är as bra, verkligen! Den heter "Den jag ville ha" Jag har lånat den av Linn.


Jag har namnsdag idag :D Cecilia efter mamma.


Och För exakt 22år sedan träffades Mamma och pappa idag! På en dans tror jag det var, jag älskar danser!



                         Kram från mig Annica

Av Annica - 20 november 2009 19:28

 


 




"Hallo, were are you?”

”I’m in my room.”

I went upstairs into Chads bedroom. He was sitting in front of his computer but when he saw me he turned it off, and came forward to me. I looked at him, in his gray eyes, read lips and his blond disheveled hair. I loved how he smiled at me, every time we were alone. He took my arm, sat himself on his bed and me on his knees. He looked at me like I was the only one in the whole world who matters. And I loved the way he made me feel, like he was the only one who matters. Like what’s happen tomorrow don’t mean anything because we’re together now. And then, he kissed me. For the last time.

I didn’t now it then. Because he was just supposed to move, from Florida to south Carolina


It was a year ago now, I haven’t heard from him since then. I knew something was wrong but I couldn’t say exactly what. In the beginning I thought about him a lot and wondered why he didn’t call. You can say I was pretty much brooked. Totally. It felt kind of natural after a while, I just stopped thinking about him one day and realized that what I thought was going to last for ever, was over. And I didn’t miss it. Last night a had a dream about him, it felt weird to think about him after all this time he hadn’t been in my life.


In my dream we stood looking out over the ocean, he was holding me. It was the most beautiful sunset I had ever seen and we heard the waves beat against the shore. I turned around and faced him, I saw his eyes, lips and his disheveled hair. Nothing had changed except that he wasn’t looking at me. His eyes were fixed on the horizon. I tried to move, but I coudn’t. His whole body were fixed. I was stuck. Then I woke up.


What’s that suppose to mean? What had happened to him. It came a cold wave over me, and I remembered how much I loved him back then. A tear fell down on my pillow. I stayed in my bed all day, just thinking. It was such a long time ago. But I remembered everything clearly.


I went up of my bed and made some food, when I started eating I felt how hungry I was. I hadn’t eat in the whole day and it had start become dark outside. I finished my breakfast-dinner or whatever you call it. I took on some worm clothes and went outside, I had no idea about were I was going, but I needed to get some fresh air.


My head was spinning, all this questions I didn’t know the answer on came up in my head again. I hadn’t tried to contact you except calling. But you hadn’t answer any of my calls. I lifted my eyes and found me standing outside your old house. It was six months since last time I was here. It felt familiar but still so distant. Your old door were now painted red and the new owner had plant two apple trees in the left side of the garden. Then I saw that it was somebody standing in the window was waving at me. She stopped when I saw her. I realized that I had stand locking at the house for a long time. I started to walk again. I took up my phone, looked at your number. I didn’t know if it would be strange to call, or it would be. And you wouldn’t answer anyway so I didn’t matters. But I called. I started feel tickling in my stomach. I had never been nervous about talking to you before. The tones were in a steady rhythm in the headset. No one pick up.


Then I turned home again, I started to move faster. It felt like somebody was watching me. I looked around but I didn’t saw anyone.


When I came home my phone rang. I was on my way to ignore it, because it had been such a weird day. And my head were still spinning. I didn’t know if I could take more bad news. But something told me to pick up. And I did.

“Hi”

“Hi”

“Who is it” I didn’t recognize his voice.

“It’s me... You know, Chad...”

I could barely breath, of course. Now I heard. It was him. It felt like nothing had change in my heart, I still loved him. I thought I was all over it, but I wasn’t.

Av Annica - 16 november 2009 21:01

Först kom jag "lite" försent till franskan, som vi jobbade över med ca en kvart för Benoît glömde bort tiden och vi satt i datasalen. Och Eftersom Franskan redan går över matten med en kvart så kom jag nu ytterligare 15min sent och hade då bara en halv timme kvar att göra klart provet men han inte... Sedan hade vi svenska, jag och Linn slapp redovisa så nu när vi sett hur grymt bra alla andra var och hur totalt losade vi hade varit så har vi börjat om och ska vara klara tills nästa svenska lektion som är på torsdag. Vi har nu valt Michael Jackson, för han är The King of Pop och har en intressant historia det kommer inte bli så bra som det kunde blivit om vi haft mer tid men vi får utnyttja tiden vi har och få fram det viktigaste och intressantaste om denna unika person och artist.


Efter Lunch hade jag, Linn och Felix fiket, och sedan slutade vi. Jag och Linn började på våran redovisning och nu har jag varit ute och tränat :D


                      Kram Annica

:D
Av Annica - 15 november 2009 14:55

I miss you...

Presentation


Tjena, Annica här :D
Här kan du läsa om min vardag, noveller jag skrivit och dikter. Enjoy

Omröstning

Vad skulle du klara dig utan?
 Bil
 Dator
 Mobil
 Tv
 Lampor
 Rent vatten
 Halva din mat konsiumtion
 Frihet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards