Mina Självklarheter, En Annans Död

Alla inlägg under januari 2010

Av Annica - 30 januari 2010 22:15

Jag kan inte sluta så enkelt är det. Eller det är inte enkelt. Kommer aldrig vara det. Men någon dag, en vacker dag, då solen skinner kommer du få den. Det vet jag och jag kommer alltid ha möjligheten att börja om. När jag vill. Jag älskar dig men jag behöver inte dig. Jag behöver mig, jag behöver kärlek men inte från dig. Jag behöver det inte men jag vill ha det.

Av Annica - 25 januari 2010 16:16

Sitter och pluggar matte nu, as tråkigt! Menmen måste göras om inte nu så sen..! Nu ska jag åker gå till mina trevliga kordinatsystem!


                  Bye Annica

Av Annica - 24 januari 2010 21:39

 Vårsommar


Solen steker min bara kropp, det är så varmt ute. Gräset är så grönt där jag ligger och solar, mitt ljusa hår fladdrar till när det kommer en vindpust men annars blåser det nästan inte.
Vårt hus är gult, blommorna som mamma har planterat blommar, äppelträdet blommar med sina vackra rosavita blommor och himlen är helt klarblå.
   Jag tänker att jag är världens lyckligaste människa, för bredvid mig ligger den person jag älskar mest i hela världen, Martin, min kille och jag vet att han älskar mig lika mycket.
   Jag ger honom en puss på kinden och han ler mot mig.
   Vi ser en blå fjäril flyga förbi och sätta sig på en blomma. Jag lägger ner huvudet på filten och blundar.

Jag känner två kalla händer på min rygg, det är min lillasyster Hanna som varit och badat vid älven nedanför vårt hus. I vanliga fall skulle jag ha blivit arg och det var det hon förväntade sig också men idag ler jag och drar ner henne på filten.
  
Hanna vill att jag och Martin ska följa med ner och bada så då vi gör det, Hanna springer ner till vår brygga och ropar: ”Kom då era badkrukor.”
   Martin och jag ställer oss upp och håller hand när vi går ner till bryggan.
   Hanna hoppar i och simmar runt i cirklar. Hon är jätte duktig på att simma. Jag känner på vattnet, det har inte hunnit bli så varmt eftersom det är i början av sommaren
   Jag kliver i till knäna men jag är snabbt uppe igen.
   ”Det är ju jättekallt”, säger jag till Hanna.
   ”Nä, det är det inte”, säger Hanna och dyker.
   När jag äntligen är i vattnet börjar Hanna och Martin skvätta vatten på mig, men det gör inget, jag skvätter bara tillbaka.
   Det blir ett riktigt vattenkrig; alla mot alla eller mer jag och Hanna mot Martin.

Jag sätter mig på bryggan och pustar ut, Martin simmar fram till mig och jag böjer mig ner och kysser honom på munnen.
   ”Blä”, säger Hanna och gör till rösten.
   Martin sätter sig bredvid mig på bryggan och jag dinglar med benen i vattnet så det skvätter på Hanna. Martin och jag kysser varandra.
   ”Måste ni vara så kära?” Frågar Hanna.
   ”Ja det måste vi,” svarar Martin med blicken fäst på mig.
   ”Ni blir så konstiga då.”
   ”Blir vi?” Frågar jag med blicken fäst på Martin.
   Vi ler igen och kysser varandra.



  

Av Annica - 24 januari 2010 20:00

Med Linn, igår åkte vi snowboard, det var As kul!


Mamma ropar att det är mat så jag ska gå ner och äta får se om jag tar mig tid att skriva lite senare ikväll ist.


               Annica

Av Annica - 19 januari 2010 21:48

Ja nu ska man välja gymnasium! Borde egentligen redan gjort det! Har fyllt i men, inte skickat iväg den än. Ska på öppethus imorgon på vittra får se hur det går. hoppas att dom har mysiga klassrum och bra lärare.


Har kollat rätt mycke på gymnasium ikväll, på fler skolor, vet vilken linje jag ska gå men måste ju välja till fler skolor om jag inte skulle komma in på den kommunala eftersom jag bor i meddelad och det är i östersund jag vill gå. Att dom ska göra det så krångligt för oss som vill bort!


Aja nu ska jag väl sova snart. Jag får tänka mer på detta imorgon och räkna matte! Måste göra det så att jag inte får jätte mycket kvar på slutet!


                Bye Annica

Av Annica - 17 januari 2010 22:16

Jag har tittat igenom några gamla bilder och hittade denna :D


  



                  Godnatt Annica

:D
Av Annica - 16 januari 2010 14:14

Igår var Jag, Linn och Elin på dans. Sandra var också där :D Och Joel å Sara som jag känner från när jag spelade i en orkester. Dom var jätte duktiga båda två. Själv känner jag mig som en amatör! Men det var skit kul tycker jag. Jag dansade ganska mycket för när man hade stått ett tag så började man frysa..! Och jag kände igen en kille från en annan dans jag varit på. Han är skit duktig. Och jag dansade med en som var jätte lätt att dansa bugg med. Jag trodde jag var bättre på fox men tydligen inte igår, för då fick jag dansa mest bugg. Och det var till och med en jag börja dans fox med som bytte till bugg för jag hängde inte med. Det var ju tvärt om när jag var i hudik xD


Jag lånade en klänning från Linn och hon en från mig. Vi var så less på våra egna så vi tyckte det var en jätte bra idé att byta!


Nu ska jag ut och åka skidor även fast jag är seg och trött i benen men jag kan inte åka skidor när som helst för det har varit -20 jätte länge! Så man får passa på när det är som nu -5! :D


Linn har köpt OTH säsong 6 så jag kommer inte behöva kolla på gamla avsnitt längre, och så har vi något att kolla på när vi har håltimme.


             Puss Annica

Av Annica - 14 januari 2010 17:00

I feel it

 

You is acting weird

You do things

but you don't mean them

 

Every time I see you

I feel you

I know you

I can see it in your eyes

And I feel it in my heart

 

I understand why you do things

but I don't get it

 

I'm here

I'm now


Now ain't forever

Presentation


Tjena, Annica här :D
Här kan du läsa om min vardag, noveller jag skrivit och dikter. Enjoy

Omröstning

Vad skulle du klara dig utan?
 Bil
 Dator
 Mobil
 Tv
 Lampor
 Rent vatten
 Halva din mat konsiumtion
 Frihet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards